Формуємо емоційний інтелект дитини

1. КОРОБОЧКА ЕМОЦІЙ

Корисно створити в уяві свою коробочку щастя. «Складіть» у неї все, що асоціюється у вас зі щастям візуально, на слух, смак, нюх та дотик. А потім створіть таку ж коробочку разом зі своєю дитиною, детально обговорюючи з нею її емоції. Приклад:

• Зір: щаслива посмішка дитини.

• Слух: шум морської хвилі.

• Смак: солодка полуниця.

• Нюх: аромати лісу після дощу.

• Дотик: обійми коханої людини.

2. МОВА ЕМОЦІЙ

Вона допоможе не тільки розібратися у власних почуттях, але й дозволить оточуючим краще вас розуміти. Таке спілкування з партнером, колегами та особливо з дитиною стане основою порозуміння в сім'ї та на роботі. Для цього введіть у свою промову формулу: «Я відчуваю… тому що… і я хотіла б…».

На прикладі спілкування з дитиною ця формула може звучати так: «Я засмучена, через те, що ти розлив воду з фарбами. Я хотіла б, щоб ти був уважнішим. А зараз давай разом приберемося».

3. ЩО Я ВІДЧУВАЮ СЬОГОДНІ

Гра полягає в тому, щоб щовечора дитина сама вибирала емоцію сьогоднішнього дня. «Сьогодні я відчував радість (сум, цікавість, злість…), коли...». Для цього роздрукуйте всі емоції улюбленого персонажа дитини, які вона і обиратиме для позначення своїх переживань. Ця гра вчить усвідомленості та прийняттю власних почуттів.

4. ЕМОЦІОНАЛЬНИЙ ФОТОАЛЬБОМ-ПОДОРОЖ

Цікаво фотографувати не лише у стилі «я та пам'ятки». Спробуйте робити емоційні фотокартки: «А! Ця пальма як величезний кактус – треба спробувати», «Вежа не падає?!», «Жуууук!».

Повірте, такі фотографії дуже приємно розглядати всією сім'єю. А ще з ними можна робити розповідь про подорож. Роздруковуєте кілька фотографій, перемішуєте та створюєте нову історію вашої поїздки.

5. ЕМОЦІЇ У ФАРБАХ

Можна зробити свою галерею емоцій, де кожна картина – це емоція, виражена тими фарбами та композицією, яку вибирає дитина. Чудово одночасно малювати і порівнювати, якими ви отримали радість, сум, злість.

6. КОМПАС ЕМОЦІЙ

Унікальна гра, яка не лише знайомить дитину з емоціями, а й показує, які почуття людина відчуває у тій чи іншій ситуації. Зміст гри: кожен отримує набір із 8 карток: радість, страх, інтерес, натхнення, сумнів, здивування, довіра, гнів. Список можна доповнювати.

Загадуючий гравець вигадує слово-поняття-ситуацію і, вибираючи до неї потрібну емоцію, викладає картку в коло закритою. Інші гравці повинні вгадати: яку ж емоцію викликає у гравця загадана ситуація.

Наприклад, мама може вибрати картку «радість» на поняття «1 вересня», а донька – «страх». Дітям складно проговорити про свої емоції. А у грі вони розкривають їх.

І не забувайте про читання книг та хорошу музику. Це нестаріючі ресурси для пізнання себе, оточуючих та всього світу.

Вікторія Шиманська

Категорія: Скринька порад | Додав: ferensnatalya (24.01.2022)
Переглядів: 83 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Відділ художньо-естетичного виховання
Відділ технічної творчості, туризму та краєзнавства
Відділ декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва
Відділ організаційно-масової роботи
Відділ методичної роботи