Язык сайта
Выбрать язык / Choose language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Приветствую Вас Гість
RSS
 
Главная Регистрация Вход
Каталог статей »
Палац - це ми!

Меню сайту

Категорії розділу
Оркестр народных инструментов [9]
Духовой оркестр [2]
Образцовый художественный коллектив
Ансамбль народного танца «Веселка» [3]
Ансамбль «Юность Прибужья», [3]
Театральный коллектив "Мечта" [1]
Ансамбль "Джерельце" [1]
Коллектив эстрадного вокала "Каприз"; [1]
Капелла бандуристов "Украиночка" [2]
Вокальный ансамбль "Парус" [1]
Ансамбль классического танца «Дивертисмент» [1]

Главная » Статьи » Отдел художественно-эстетического воспитания » Оркестр народных инструментов

Вплив музики на духовний світ і емоційну сферу людини
Мета:
- формувати основи музичної культури через емоційне, активне сприйняття музики; удосконалювати навички та вміння вихованців, необхідні для повноцінного сприйняття і передачі музичних творів, вчити знаходити засоби музичної виразності і визначати роль їх в музичному творі;
- розвивати емоційно-чуттєву сферу, виразність і артистизм виконання; уяву, музичну пам’ять, слух, творчі здібності;
- виховувати емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва, художній смак, моральні та естетичні почуття, креативність, дух колективної творчості.
Завдання:
- засобами музичної виразності (звуковедення, звуковидобування, динамічні відтінки) домогтися емоційного забарвлення звучання оркестрових п’єс (українська народна пісня «Соловейко», «Скомороші награвання», комп. Є. Кузнєцов, експромт «Спогад», комп. Стеценко, українська народна пісня «Щедрик» в обробці М. Леонтовича); зведення окремо вивчиних партій в цілісне оркестрове виконання; робота над чистотою інтонації, образністю, емоційністю звучання оркестру;
- формувати навички та вміння вслуховуватися у виконуваний твір: чути в музичних звуках задум композитора і доносити до глядача своє бачення виконуваної п’єси; розвивати уяву, фантазію, артистичне самовираження;
- виховувати творче ставлення до оркестрового виконавства.

Методи:
словесні – бесіда, пояснення;
наочні – демонстрація відеозамальовок, предметів;
практичні – виконання музичних творів, навчальні та інтерактивні вправи і завдання;
методи стимулювання інтересу до навчання – творчі завдання, створення цікавої ситуації, створення ситуації успіху, ситуації емоційних переживань;
методи виховання – емоційний вплив, переконання, стимулювання діяльності.
Міжпредметні зв’язки: з літературою (проза, поезія), театральним мистецтвом.
Тип заняття: застосування вмінь і навичок.
Форма: зведена репетиція.
Вид заняття: урок-фантазія.
Обладнання: мультимедійна система, СD програвач, аудіо та відеозаписи, театральний реквізіт (шарфи різних кольорів, свічки, дзеркало).

Хід уроку:
I. Вступна частина
Організаційний етап
Повідомлення теми і мети заняття
Актуалізація опорних знань
Мотивація навчальної діяльності
Педагог: Доброго вечора, дорогі оркестранти!
Тема нашого сьогоднішнього заняття: «Вплив музики на духовний світ і емоційну сферу людини». Тему і ідею заняття підказало мені саме природа, коли раптом в наше місто прийшла справжнісінька казка. Перший сніг величезними пластівцями укрив дерева, вулиці, перетворивши місто на казкове білосніжне царство.
Як природа своєю неповторною красою впливає на людину, викликаючи різноманітні емоції: захоплення, смуток, радість, захоплення, так і музика є одним з найбільш образних і емоційних видів мистецтва. Своїми мелодійними переливами вона може передати красу та неповторність всього того, що оточує нас.
Сьогодні мені хотілося б, зовсім ненадовго, стати чарівницею, щоб перенести вас у казку і відправитися за допомогою музики в дивовижну подорож за порами року.
II. Основна частина
Педагог: Почнеться наша подорож з весни.
/ На екрані – відеозамальовка «Весна».
Звучить фонограма з шумами весни.
Педагог накидає легкий шарф ніжного «весняного» тону. /

Педагог: Весна – дивовижна пора року, коли починає розцвітативсе навкруги, сонячні промені зігрівають землю, з’являються перші проліски, ніжні зелені листочки, золотисті кульбабки, стають чутні дзвінкі переливи солов’я.
Назвіть слова, які допоможуть нам розповісти про прекрасну пору року – весну.
Відповіді вихованців: сонце, небо, хмари, струмочки, первоцвіти тощо

Педагог: А зараз ми спробуємо «розфарбувати» ці слова. Ви правильно назвали – сонце, бо саме від нього і починається тепло, все оживає, росте, розвивається. А які вони – сонце, небо, струмочки, первоцвіти, якого кольру?
/ Відповіді вихованців /
Сонце – тепле, оранжеве, яскраве, ласкаве.
Небо – безкрає, чисте, ясне, бездонне, волошкове, прозоре, блакитне, добре, безхмарно.
Струмочки – веселі, дзвінкі, життєрадісні, галасливі.
Первоцвіти – ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі.

Педагог: Так, весна це свято оновлення природи. Весна пробуджує все живе від сну, несе красу, чарівність, казковість. Від першого ласкавого променя сонця, від теплого подуву вітру, від живильної роси прокидаються і трава, квіти – все співає і радіє. У людей виникає хвилююче радісний настрій, спрямований назустріч сонцю, надіям, щастю. Весна, наповнює нас світлими ліричними почуттями. Всю ніжність, неповторність, чарівність весни може передати і музика. І ми повинні спробувати зробити це.
Приступаємо до роботи над українською народною піснею «Соловейко».
Вихованка:
Пел соловей, цветы благоухали,
Зелёный май, смеясь, шумел кругом.
Цветущий сад наполнен ароматом
И сладкою весною напоён.

Робота над українською народною піснею «Соловейко»:
 вступ – арпеджіо передає сонячні промені;
 3-тя цифра – фразування, динамічні відтінки;
 5-а цифра – кульмінація твору;
 6-я цифра – контраст динамічних відтінків;
/Оркестр виконує п’єсу від початку до кінця /

/ На екрані – відеозамальовка «Літо».
Звучить фонограма, що символізує прихід літа.
Педагог накидає легкий шарф яскравого «літнього» тону. /

Педагог: Літо, літо! Тепло, яскраво, сонячно, красиво! Не просто красиво, а ще й весело!
А чому літо – це весела пора року? За що ви його любите?
Які епітети ви можете підібрати до слова «літо»?
/ Відповіді вихованців /
Педагог: Літо ... Теплі промені яскравого сонечка зігрівають навколишній світ. Все цвіте, дозріває. І кожна ягідка додає радості і задоволення. Літо приносить красу, тепло і умиротворення. А ти лежиш на зеленій травичці і закохано дивишся на цей казковий і дивовижний світ, в якому випало щастя жити. Чудова пора року, що наповнює нас радісними почуттями!
На порозі літа нас зустрічають веселі скоморохи.
Вихованка:
В любое время года
По городам и сёлам
И при любой погоде
По ярмаркам весёлым,
Шагами измеряли
Тропинки и дороги,
Танцуя и играя
Бродили скоморохи.
Выходи честной народ!
Праздник в лето нас зовёт!

Педагог: Приступаємо до роботи над п’єсою Є. Кузнєцова «Скомороші награвання», яка так близька літньому настрою.
Робота над п’єсою Є. Кузнєцова «Скомороші награвання»:
- робота над театралізацією п’єси;
- виразне обговорювання речитативів;
- передача настрою в 3-й цифрі;
- 6-7-я цифри – динамічні відтінки;
- програвання п’єси від початку до кінця.

/ На екрані – відеозамальовка «Осінь».
Звучить фонограма шуму дощу
Педагог накидає шарф жовтого кольору. /

Педагог: Осінь така дивна пора! Трохи сумна, але чарівна.
Як ви думаєте, чому кажуть, що осінь, хоч сумна пора, але зачаровує очі?
Який настрій найчастіше пов’язують з цією порою року?
Як ви думаєте, чому деякі люди люблять осінь?

/ Відповіді вихованців /
Педагог: Можна любити різну осінь: ранню, пишно вбрану і святкову, і іншу – в шматках опадаючого листя, з тихим плачем осіннього дощу, ту, яку ми називаємо пізньої осеню. Але й пізня осінь по-своєму гарна. Природа зосереджена сама на себі. Здається, що вона глибоко задумалася. Музика осені наповнена меланхолійного смутку і світлої печалі.
Вихованка:
Пришла пора, настала осень.
Длиннее стали вечера,
И ветер переулком носит
Листвы багряной кружева.

Педагог: Ми починаємо працювати над п’єсою «Спогад» композитора Стеценко. Згадуйте задумливу тишу осені, уявляйте собі неповторний образ в’янучої природи.

Робота над п’єсою-експромт «Спогад», комп. Стеценко:
 передача художнього образу п’єси за допомогою динамічних відтінків, фразування, звукознавства.

/ На екрані – відеозамальовка «Зима».
Звучить фонограма хуртовини.
Педагог надягає білий шарф. /

Педагог: Зима – чиста, легка. Пухнастою ковдрою вкриті взимку земля, дерева ... Вони, загорнувшись в білі пуховички, слухають дзвінку прелюдію сніжинок. Її можна почути, якщо дуже добре прислухатися.
Як ви думаєте. Яка це буде музика?
Будь-який стан природи має свій неповторний запах. Скажіть, діти, чим пахне зима?
А які асоціації викликає у вас це слово?
За що ви любите зиму?

/ Відповіді вихованців /
Педагог: Зима – це сміх, подарунки, яскраві ялинкові прикраси ... Зима – справжнісінька казка: мереживні сніжинки килимом лягають на землю, переливаються, іскряться на морозі, створюючи очікування дива. Зелені ялинки, прикрашені золотистою мішурою, приносять відчуття свята. Ми з нетерпінням чекаємо Нового року і Різдва, віримо, що з боєм годинника здійсняться наші заповітні бажання і мрії.
Гасне світло, запалюються свічки
Вихованець:
С небес летят чудесные снежинки,
Наверно, ангелы так шлют нам свой привет,
Зима плетёт из снега паутинку,
Её красот не разгадать секрет.
Её прекрасны белые одежды,
Она меняет их день ото дня,
И дарит нам на лучшее надежды
И Рождество в морозах января.

Педагог: Давайте пригадаємо, що ми відчуваємо, очікуючи новорічних чудес. Налаштуємося на хвилю білосніжною зимової мелодії і зіграємо українську народну пісню «Щедрик» в обробці композитора Миколи Леонтовича.
Оркестр виконує українську народну пісню «Щедрик» в обробці композитора М. Леонтовича

III. Підведення підсумків. Рефлексія
Педагог: Ось і закінчується наша зустріч з прекрасною музикою, яка подарувала нам всім хвилини насолоди від творчості, допомогла виразити себе, свої враження та почуття.
Пропоную вам написати сенкан, присвячений Її величності Музиці. Сенкан, в перекладі з французької мови означає білий вірш. Він складається з 5 рядків. Рима і ритм для сенканів – необов’язкові. Задача сенкана – узагальнити інформацію та висловити своє ставлення до неї.

1. Перший рядок – це слово, яке називає тему. Найчастіше це іменник. У нашому випадку – Музика.
2. Другий рядок – опис теми і складається з двох слів – прикметників. Вам потрібно написати два прикметники, які відображають сутність музики.
3. Третій рядок – називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох дієслів. Потрібно написати три дієслова, пов’язані з виконанням чи сприйняттям музичного твору.
4. Четвертий рядок – це фраза, яка повинна складатися з 4-5 слів і виражати особисте ставлення до теми, свої почуття.
5. Останній рядок – всього лише одне слово. Це повинен бути синонім першого слова і в ньому має відображатися суть теми, своєрідний підсумок.

Наведу вам приклад сенкана:
Музика
Натхненна. Чарівна.
Вражає. Розбурхує. Підносить.
Передає наші настрої і мрії.
Вона прекрасна.
А тепер ви, друзі, спробуйте написати свій сенкан. Щоб вам було легше працювати – розбийтеся по парам.
/ Виконання роботи /

Педагог: Ну що ж, робота над створенням сенканів завершена. Прочитайте, що у вас вийшло.
/ Вихованці читають варіанти сенканів /

Педагог: Сьогоднішній урок ще і ще раз довів нам, що музика є одним з найбільш емоційних видів мистецтва. Музика допомагає нам не залишатися байдужими. Своїми мелодійними переливами вона може передати наші настрої, мрії, сумніви, красу і неповторність природи. Ми будемо вчитися чути в музичних звуках задум композитора і доносити до глядача своє бачення виконуваної п’єси через вдосконалення своєї виконавської майстерності та артистичного самовираження.
Дорогі музиканти, я бажаю всім щедрого року, міцного здоров’я, щастя, любові і, звичайно ж, творчих успіхів!
Спасибі, урок закінчено.
Категория: Оркестр народных инструментов | Добавил: Veta (20.09.2014)
Просмотров: 352 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Освіта














Друзі сайту

Форма входу


Статистика


Copyright Наталья Беркунская © 2018
Сайт управляється системою uCoz